Haber-Sen: TRT tarihinin en büyük emekçi katliamı yapılmakta-VİDEO

PİRHA – Haber-Sen, TRT’nin kamu görevi hizmetinden vazgeçerek şirket mantığıyla yönetildiğini ifade etti. Yakın bir zamanda 169 çalışanın farklı kurumlara sürgün edildiği TRT’de ayrıca ‘istihdam fazlalığı’ nedeniyle yüzlerce çalışanın da emekliliğe zorlandığı açıklandı.

Basın Yayın İletişim ve Posta Emekçileri Sendikası (HABER-SEN), Anayasada özerk ve tarafsız bir kamu hizmeti yayıncısı olarak tanımlanan TRT’nin, 703 sayılı KHK ile kamu hizmetinden uzak bir anlayışla yayın yaptığını açıkladı.

Haber-Sen Genel Merkezinde yapılan açıklamada konuşan Genel Sekreter Burak Ustaoğlu, TRT tarihinin en büyük siyasi kadrolaşmasının yapıldığını ifade ederek bir tür emek kıyımı yaşandığını da sözlerine ekledi.

169 ÇALIŞAN FARKLI KURUMLARA SÜRGÜN EDİLDİ

703 Nolu KHK ile TRT’nin şirketleşip tasfiyelere başladığını ifade eden Ustaoğlu, şunları söyledi:

“İkna odalarında baskılara uğrayarak önce 186 arkadaşımız emekli edildi. 169 arkadaşımız da TRT’den diğer kamu kurumlara sürgün edildi. Bu arkadaşlarımız, hiçbir alakası olmayan kamu kurumlarına sürgün ediliyor. Daha önce de 1980 yılında gördük. 1402 Sıkıyönetim Yasası’yla TRT’den 101 arkadaşımız faşist yönetimin uygulamasıyla TRT’den uzaklaştırmıştır. O arkadaşlarımız yılmadı, usanmadı ve on senelik süren bir hukuk savaşından sonra iade itibariyle TRT’ye geri döndü. Bizler de döneceğiz.”

Basın açıklamasını okuyan Haber-Sen Genel Başkanı Musa Özdemir ise TRT’nin mevcut yayıncılık anlayışı ile kamu hizmeti yayıncılığından çıkıp, iktidar propagandası yapan bir kanala dönüştüğünü söyledi.

Özdemir şöyle devam etti:

“Gelirlerinin yüzde 80’inden fazlası halktan toplanan TRT, ‘Halk için yapılan, halk tarafından finanse edilen ve halk tarafından kontrol edilen’ Kamu Hizmeti Yayıncılığı yapmakla mükelleftir. Dün 1786 kişiyi teşvik adı altında ikna odaları vasıtası ile emekli edenler şimdi gözlerini TRT emekçilerine diktiler. TRT’de İFP (İstihdam Fazlası Personel) var denilerek üretmekten yana, kamu hizmeti yayıncılığı bilincine sahip, tecrübeli emekçileri kurumdan ayırarak başka kurumlara gönderilmek üzere 169 TRT emekçisi Devlet Personel Başkanlığına bildirilmiştir. Merak ediyoruz nasıl oluyor da bir kurumda hem İstihdam Fazlası Personel olacak hem de o kurum dışarıdan devamlı personel alacak. Eğer personel fazla ise geçen ay sadece AA (Anadolu ajansı) üzerinden 280 kişi bu kuruma nasıl alındı? Diğer kurumlardan nakille TRT’ye geçişler neden olmaktadır? Yapılan ihalelerle alınan insanlar kim? Madem bu kurumda fazla personel var bu insanları neden TRT alıyor? Çok açık ve net… TRT tarihinin en büyük siyasi kadrolaşması yapılmaktadır. Ve yine TRT tarihinin en büyük emekçi katliamı yapılmaktadır.

Kamu Hizmeti Yayıncılığını sadece sahibinin sesi haline getirilmeye çalışıldığı gibi, Taşrada görevli personele ise tayin baskısı yapılmaktadır. Bir yandan İstihdam Fazlası Personel var denilirken diğer yandan yüzlerce kişinin şirketler üzerinden işe alınması kamu yayıncılığına karşı yapılan en büyük ihanettir.

Bizler HABER-SEN olarak Şirketleşen bir TRT değil. Emeği sömüren bir TRT değil.  Tarafsız ve halka hizmet eden bir TRT istiyoruz.

TRT emekçilerinin geleceğini karartmaya çalışanlara son sözümüz ‘Ferman padişahın ise ferman halkındır’ yaşasın özerk demokratik katılımcı TRT mücadelemiz”

Açıklama ardından söz alan KESK Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik ise şunları kaydetti:

“Biliyoruz ki 15 Temmuz darbe girişiminin ardından çıkartılan KHK’lerle birlikte kamuyu bir şirket gibi yönetme anlayışı hakim oldu. TRT çalışanlarının uzun süreden beri iş güvencelerine dönük saldırılar artarak devam etmekte. Güvencesizliğe karşı çalışma hakkımızı ortadan kaldıran uygulamalara karşı öteden beri mücadele içerisindeyiz. Özellikle kamuda kadrolu çalışmayı ortadan kaldırıp güvencesizliği dayatan bu uygulamaya karşı örgütlü bir mücadele sürdüreceğimizi buradan bir kez daha belirtmek istiyorum.”

PİRHA ANKARA

pirha.net © 2018