CANLI YAYIN
Ana Sayfa GÜNDEM - MANŞETLER, TÜM HABERLER 3 Kasım 2018 94 Görüntüleme

RTÜK’ün saray korkusu 20 kanalı kurtardı

RTÜK’ün saray korkusu 20 kanalı kurtardı
Tarih: 3 Kasım 2018 - 10:49

PİRHA- RTÜK, 20 televizyon kanalına; uzmanların ‘ceza verilmeli’ raporu olmasına rağmen ceza vermedi. Kanalların istisnalar dışında tamamı yandaşlardan oluşuyor.

Halk TV’nin de aralarında bulunduğu 20 televizyon kanalında yapılan yayını, “Ceza verilmeli” raporuna karşın cezasız bıraktı. Muhalif üyeler, yayın ihlali yapan kanallar arasında Saray’a yakın olanların bulunması nedeniyle ceza verilmediğini ifade etti. Bursa’da bir kadının eşinin annesini dövdüğüne ilişkin görüntüleri açıkça yayınlayan 20 televizyon kanalına verilmek istenen ceza, CHP’li ve MHP’li üyelerin oylarına rağmen AKP’li üyelerin karşı oylarıyla reddedildi.

RTÜK 20 KANALDA İHLAL TESPİT ETTİ

RTÜK uzmanları, şikayet üzerine yaptığı incelemeyle 20 televizyon kanalının haber bültenlerinde yayınlanan haber ve görüntüler nedeniyle ihlal tespit etti. Bursa’da bir kadının 82 yaşındaki kayınvalidesini sokak ortasında dövdüğüne ilişkin görüntüleri yayınlayan Star, ATV, Kanal D, Show TV, Haber Türk, NTV, TV 8, Haber Global, tvDEN, TGRT Haber, Kanal 7, 24, Beyaz TV, A Haber, Ülke Tv, Akit Tv, AS TV, KOZA TV, Olay TV ve Halk TV’nin cezalandırılması istendi.

SORUMSUZ HABERCİLİK ÖRNEĞİ

Şiddet görüntülerinin buzlanmadan defalarca yayınlanmasını “sorumsuz habercilik örneği” olarak nitelendiren uzmanlar, RTÜK Kanunu’nun 8’inci maddesinde yer alan “Yayınlar, insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez” hükmünün ihlal edildiğini tespit etti.

CEZAYA AKP ÜST KURUL YÖNETİCİLERİNDEN İTİRAZ

20 kanala 2 milyon TL ceza verilmesi istenen rapora AKP’li Üst Kurul üyeleri itiraz etti. Muhalif üyeler ise Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın damadı, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya Grubu’nun televizyon kanallarının da listede bulunmasının bu itirazlarda rol oynadığını savundu. RTÜK Üst Kurulu’nda çıkan tartışmaların ardından yapılan oylamada, 20 televizyon kanalındaki yayın ihlali, AKP’li üyelerin oylarıyla reddedildi. (HABER MERKEZİ)

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

pirha.net © 2018